Pages

måndag 11 februari 2013

Renoveringslust

Nu var det länge sedan jag bloggade här. Kom nästan inte ens ihåg lösenordet!
Det har hänt en hel del i nya lägenheten. Vi väntade länge på vår nya säng och eftersom vi på grund av platsbrist i förrådet inte ville stå med den gamla när den nya kom skickade vi upp den till Norrland; D:s mamma ville ha den. I samma veva fick vi även ner det lilla avlastningsbordet hon lovat mig. (Bild kommer.) Eftersom vi skickade iväg sängen innan den nya kommit fick vi campa på sovrumsgolvet i tre veckor. Det funkade det också.

Jag har hunnit måla en gammal ikeabyrå som D hade i sin gamla lägenhet. I vår förra fanns det ingen plats så där bodde den på vinden. Jag tyckte dessutom att den var så kolossalt tråkig. Den är inte helt klar, den ska vaxas bland annat. Hittade så fina beslag/knoppar på Clas Olsson som jag har satt på. Den används just nu i väntan på sista touchen.

Just nu håller jag på med den gamla furuspegeln vi satt upp i hallen. Även den kommer från D:s gamla lägenhet. Jag har låtit bli att lacka kvistarna. Jag tänkte att det kan bli en lite rolig detalj när de blöder igenom så småningom.

Spegeln som i detta nu genomgår en förvandling.

Vår nya bebis Salem som vi adopterat från Göteborgs Katthjälp. Vi tyckte Snosan behövde en lillebror och lite sällskap.
 
 
Det gamla fönstret jag påbörjade för alldeles för länge sedan(!) är äntligen klart. Där var jag lite pinsamt långdragen måste jag erkänna. Ska köpa enkla tavelöglor så ska det upp på väggen ovanför min nya pysselhörna sen. Kommer bli hur bra som helst. Verkligen längtar tills den är uppe och jag kan börja fästa bilder och annan inspiration på den.


Inga kommentarer: