Pages

torsdag 4 april 2013

Fiat lux!

Kanske är våren här, kanske inte. Hur som helst så är det underbart att ljuset är tillbaka. Det är jag inte ensam om att tycka:

Salem åmar sig i solvärmen i soffan.
 
På tal om ljus så är veckans tema hos Fabriken just belysning.
Jag tycker belysning är lite... svårt. Där vi bodde förut badade lägenheten i ljus hela dagen. Här har vi inte längre något söderfönster men det är ljust ändå. Fördelen är väl också att det inte blir så varmt inomhus (om det stämmer märker vi väl i sommar). För tillfället saknar vi snygga lampor så vi har tillämpat Caisa Wargs motto tills vi hittar något vi känner att vi bara måste ha.

Hejdlöst inspirerande lampa i lillrummet som är vårt hobbyrum.

I sovrummet och vardagsrummet tråkar en risboll vardera. De ska bytas men får duga, lite ljus måste man ju ha på kvällskvisten. Belysning är viktigare än man egentligen inser, men ack vad svårt det är att veta hur man vill ha det.

Hallampan som jag är ganska nöjd med.

För mer inspiration på Fabrikens tema belysning går du in här, där hittar du fler torsdagsbilder.
Jag är inte medlem ännu, men min förhoppning är att bli det. Det är ju så roligt med temata samt att man får se andras tolkningar av dem.

1 kommentar:

Marianne sa...

Ja det där med belysning är inte lätt men kul!
Gillar lampor men kan aldrig få till det och vet aldrig vad jag vill ha;)
Går jag på loppis hittar jag massor med fint men har aldrig någon plan för vart lampan ska vara men kommer ofta hem med den ändå:/
Göra egna lampor är oxå kul, rislampor går att piffa om du känner för det.
Här är ett gammalt inlägg hos mig med inspiration från bloggen Calinas.
http://minlillaskrubb.blogspot.se/2011/09/roligt-skapande.html
Ha en finfin helg!:)