Pages

tisdag 18 februari 2014

Klaras album

En väninna fick en liten jänta i slutet av januari. I höstas när hon var på besök kikade hon på några av mina album och tyckte de var så fräcka så jag bestämde mig för att göra ett till henne som jag sedan skickade som present istället för babykläder.
 
Papperen är mestadels från gamla paket från Creative Club. Sidorna är som ofta C5-kuvert och pärmen är gjord av en fryspizzakartong.
 
Gamla spetsar och underbart sött papper.
 
Försökte undvika babyrosa så mycket det bara gick, men dessa bokstäver var de enda jag hade som passade.
 
Eftersom albumet är till ett januaribarn tyckte jag att det passade med snöflingor på första uppslaget.

Gjorde en liten minibok med namn...

...och plats för viktiga datum och händelser.

Lila och grönt.

Plats för en liten anteckning.

I kuvertet kan man spara något fint kort eller varför inte armbanden från bb.

Utvikningssida med plats för foton.

Alla sidor innehåller såklart stora tags för foton. Det ryms lätt 2 normalstora bilder på en sån här. 4 om man vill bilder ha på båda sidor.

Det här uppslaget är min personliga favorit.

Ett svävande vattenfall ger en möjlighet till en rolig bildserie.

Stor tag i lila.

Grönt och blått.

Underbart grönt papper på stora tagen.

Det lila papperet med fjärilar är från Panduro.

 Flera tags. Har försökt göra många stora så det ska finnas plats för många bilder i normalformat.

I dessa omgjorda kuvert finns utdragbara tags.

Härlig lila och grön färgkombination.

Stor tag med jättefint randigt papper.

Mer blått

Utvikningsbart. Dubbelsidigt såklart.

Plats för anteckning eller kanske ett viktigt datum.


Möjligheter till minnesförvaring.

Kuvert.

Dessa kuvert är tomma så att det ska gå att spara något extra fint kort man fått eller annat värt att minnas i albumet.

Plats för foto.

Sista sidan. Som ni ser har alla stora tags flikar. Jag valde att inte stämpla eller skriva något på dem utan lämnade det öppet för min väninna att bestämma hur hon vill ha det. Albumet har 6 blad vilket blir 12 sidor så om man vill kan man ge varje sida en månad genom att skriva på fliken. Då blir albumet lite av en "mitt-första-år-bok". Massor av möjligheter!

Det här albumet var väldigt roligt att göra. Det tog sin lilla tid såklart, men det var ett rent nöje. Jag utökade bindningen så att albumet inte skulle vara alltför tjockt redan innan det fylls med bilder, jag ville att det skulle vara gott om plats. När man väl sitter där och limmar och klipper så papperen yr vill man så mycket att det ofta resulterar i att albumet blir så tjockt att man undrar om bilderna verkligen kommer få plats.
Min väninna har mottagit det och hon blev jätteglad över presenten så det känns väldigt roligt. (Ville inte publicera några bilder förrän hon fått paketet.)
Jag gillar ju att göra lite murriga album men detta färggranna var så roligt att göra att jag nog snart sitter här igen med pappershögarna drällande omkring mej.

;)

2 kommentarer:

Eli crea shabby sa...

Deliziose le tue creazioni!!
Elisa

Anna sa...

Grazie per essere passata dal mio blog e per gli apprezzamenti.
Sei bravissima anche tu..che belle queste agende...bravissima!
Buona giornata,a presto
Anna