Pages

söndag 2 oktober 2016

Babyalbum - birds

Har gjort ett färgglatt babyalbum med hjälp av fyrkantiga kuvert 15,5 x 15,5 cm.
Har börjat göra små charms som jag fäst på bokryggen med hjälp av öljett och ett fäste.
Pappren är blandad kompott från mitt "stash".

 Charm med pärlor i skira färger och lite andra detaljer.

Jag tyckte om pappret med fågeln. Det kommer från Prima Marketing och kollektionen det ingick i heter Lady Bird.

 Denna sida går att öppna.


 Jag försökte använda så mycket från mina gömmor jag bara kunde.

Fjärilsstans från Martha Stewart, Monarch Butterfly.
 Knyter man upp snöret ...
 ... kan man bläddra i en fast liten "bok".
 Katterna och hundarna är gjorda med dies från Animal Medley, detta set heter Cats and Dogs.

 Lövkvisten är gjord med en die från Craft Dies by Sue Wilson.

 Kuvertets lock är format med en kant-die. Denna är från CREAlies och heter No. 5.

 Inuti gömmer sig en ficka med lite tags, ett handgjort kuvert och några photo mats.
Det lilla frimärket på kuvertet är gjort med en embossing-stans från Panduro. Även hjärtat jag dekorerat frimärket med samt de stora stjärnorna är gjorda med stansar från Panduro.
 Sista sidan.

Stämpel från Gummiapan.
 Stora, fyrkantiga tags finns inuti sidorna.
 De är dessutom öppningsbara.

Ett sött album med plats för mellan 40 och 50 bilder. Passar som gåva till nyblivna föräldrar eller som ett "mitt första album".


Inga kommentarer: